I spy...
artikel

I spy...

62
  • Delen
  • deel via Microsoft
    Teams
  • Listening and watching, speaking

  • Secrets, spies, history, movies

  • A2 productief/B1 receptief

  • Vragen beantwoorden, filmtrailer bekijken en begrijpen

  • Klassikaal, individueel

  • 10 minuten (vragen), 15 minuten (video + lestip 1)

Al decennialang kijken we uit naar de nieuwste James Bond en Mission Impossible films en verslinden we misdaadthrillers, tv-series en podcasts over spionnen en geheime diensten. We genieten van lange vechtscénes, coole one-liners en ingewikkelde verhaallijnen die ons eraan herinneren dat er ook in ons dagelijkse leven van alles achter de schermen gebeurt. Maar hoe zou het zijn om met een geheime identiteit te leven? Zou jij het aandurven?

De leerlingen beantwoorden een aantal vragen. Daarna bekijken ze een trailer van een film over spionnen en gaan ze deze analyseren.

Leerdoel

  • Je kunt op een eenvoudige manier verslag doen van gebeurtenissen of deze beschrijven.

  • Je kunt bepalen welke bronnen informatie kunnen verschaffen voor het beantwoorden van de vraag.

Vragen aan de klas

  1. Are you good at keeping secrets, or are you "loose-lipped"?

  2. Do you like spy movies? Which is the best spy movie or franchise you’ve seen?

  3. Why do you think people love spy movies so much?

  4. Would you like to be a spy or to have a secret identity? Why (not)?

Actieve werkvormen
Lestip 1: Filmtrailer begrijpen

Watch the trailer for The King's Man (2021). Pair up with a classmate and discuss the following questions.

  1. What is the plot of this movie?

  2. What role do the spies play?

  3. Do you know during which time period this movie takes place? How can you tell?

  4. Do you recognise any of the famous figures or events you see in this trailer? Who are they?

  5. Would you like to see this movie? Why (not)?

  6. Have you seen any of the other Kingsman movies? Did you like them, or not?