Autistic teenager tipped for Nobel Prize
opdracht

Autistic teenager tipped for Nobel Prize

71
  • Delen
  • deel via Microsoft
    Teams
  • Listening and watching

  • Autism, children, maths, Nobel Prize

  • B1

  • Beantwoorden vragen

  • Individueel

  • 30/40 minuten

Toen Jacob Barnett twee jaar oud was, kregen zijn ouders te horen dat hun zoon waarschijnlijk nooit zou leren schrijven. Zo'n twaalf jaar later, horen diezelfde ouders dat hun zoon misschien wel in aanmerking zal komen voor een Nobelprijs! Bekijk de video over Jacob.

De leerlingen bekijken een korte video (4.30 min) over een Engelse jongen met autisme en beantwoorden vragen over de video.

Leerdoel

  • Je kunt de hoofdpunten begrijpen in een duidelijk gesproken tekst over een bekend onderwerp.

  • Je begrijpt een tekst die hoofdzakelijk bestaat uit hoogfrequente woorden en begrijpt de beschrijving daarin van gebeurtenissen en gevoelens.

Vragen aan de klas

  1. At what age was Jacob diagnosed with autism?

  2. What, according to doctors, would Jacob never be able to do?

  3. What did Jacob do after he had stopped talking?

  4. At age four Jacob made maps. How?

  5. What did the maps show?

  6. What happened when he started talking at age four?

  7. What did the patterns represent which he made on the floor with a piece of string?

  8. Why did his mother take Jacob out into the country at night to watch the stars?

  9. What happened a few months later at the local planetarium?

  10. What word does Jacob use to describe the level of the professor’s lecture?

  11. At what age did he go to university?

  12. What advice does Jacob’s mother have for other parents with autistic children? (She mentions two things.)