Des blagues à faire en cours
opdracht

Des blagues à faire en cours

434
  • Delen
  • deel via Microsoft
    Teams
  • Schrijven, kijken en luisteren

  • B1

  • Tweetal, groepje

In dit filmpje krijg je een aantal tips om grappen uit te halen tijdens de les en je gaat reageren op deze grappen. Uitproberen op eigen risico!

In deze opdracht bekijken uw leerlingen een filmpje over grapjes die ze kunnen uithalen op school. Uw leerlingen trainen hun kijk- en luistervaardigheid en werken aan hun spreek- en schrijfvaardigheid. De leerlingen kunnen in tweetallen of in groepjes aan deze opdracht werken.

Leerdoel

  • Je leert relevante informatie halen uit een kort, voorspelbaar filmpje.

  • Je leert een korte mondelinge reactie geven naar aanleiding van een filmpje.

  • Je leert een kort schriftelijk commentaar geven naar aanleiding van een filmpje.

De opdracht

  1. 0:00-0:50. Hoeveel filmpjes heeft Claire al gemaakt?

  2. 0:50-fin. Welke grap vind jij de leukste? Bekijk het fragment nogmaals en vertel in het Frans aan een klasgenoot hoe je de grap moet uithalen.

  3. Bedenk bij elke grap een korte reactie in het Frans (maximaal 10 woorden) van degene die in de maling genomen wordt.

  4. Bedenk zelf een commentaar van ongeveer 30 woorden Frans dat onder deze video geplaatst zou kunnen worden. Vertel in elk geval wat je van dit filmpje vindt en doe een suggestie voor een onderwerp van een volgend filmpje.