Les chiffres d'Alfred
opdracht

Les chiffres d'Alfred

72
  • Delen
  • deel via Microsoft
    Teams
  • Lezen, spreken

  • B1

  • Tweetal, klassikaal

Parijs is aardig druk en je kunt uren vaststaan in het verkeer. Alfred heeft wat tips.

In deze opdracht bekijken uw leerlingen een webpagina over het vervoer in Parijs. De webpagina bestaat voor een groot deel uit afbeeldingen die de tekst ondersteunen. De leerlingen werken met zijn tweeën en geven elkaar mondeling in het Frans antwoord op de vragen.

Leerdoel

  • Spreken - Je kan eenvoudige informatie over vertrouwde, concrete onderwerpen geven.

  • Lezen - Je kan een eenvoudige beschrijving geven van vertrouwde zaken.

De opdracht

Deze opdracht doe je met zijn tweeën. Geef elkaar antwoord in het Frans in volledige zinnen. Je hoeft de antwoorden niet op te schrijven.

Ga naar de website van Merci Alfred.

  1. Bekijk de webpagina. Waar gaat deze over?

  2. Bekijk het schema. Welke vervoersmiddelen worden er in Parijs gebruikt? En wie gebruikt welk vervoersmiddel?

Lees het tweede tekstblok (direct na het schema).

  1. Hoe kun je je het beste verplaatsen in Parijs? Waarom denk je dat dit zo is?

  2. Bekijk de rest van de pagina. Wat wordt daar met elkaar vergeleken?

  3. Bekijk de afbeeldingen goed en vertel elkaar wat er op de plaatjes staat. Maak zinnen met een vergelijking: L'accélération du Piaggo … is groter dan/ kleiner dan/ gelijk aan …

  4. Wat denk je: laat deze pagina onafhankelijke cijfers zien, of is hij gesponsord door Piaggo? Verwoord waar je je antwoord op baseert.