Ik ga op reis, later!
artikel

Ik ga op reis, later!

362
  • Delen
  • deel via Microsoft
    Teams

Wie meeging met een ontdekkingsreis, koos voor gevaar en een lange, lange tijd van huis. Leerlingen stappen in deze opdracht in de schoenen van een jongen/meisje aan boord van een ontdekkingsreis.

Maak gebruik van het volgende scenario. ¨Stel, je gaat mee met een ontdekkingsreis. Je hebt familie ver weg geen gedag kunnen zeggen. Je familie schrijf je een brief of stuur je een vlog.¨ Vertel in je brief of vlog wat het doel is van de reis.

Leerdoel

  • Je herkent motieven voor de ontdekkingsreizen in voorbeelden

De werkvorm

Laat de leerlingen (in groepen) een brief of vlog voor het thuisfront maken. Bespreek voorafgaand met de klas onderwerpen waarover ze kunnen schrijven of filmen. Verzamel de ideeën op het bord, bijvoorbeeld met Mentimeter.

leerdoelen

  • 5.2. Het begin van de overzeese Europese expansie