Met de techniek van gamemakers kun je de geschiedenis tot leven wekken. In deze verzameling van 32 clips van Games At School kijk je mee in het oude Egypte. Je ziet onder andere hoe huizen, tempels en boten er uit zagen. Je kunt zelf kiezen welke clip je gebruikt, maar leuker is het om leerlingen te laten kiezen. Bekijk de werkvorm hieronder!
Leerdoel
Je legt veranderingen uit die het gevolg waren van de agrarische revolutie
Je legt politieke, economische en sociale veranderingen uit die het gevolg waren van het ontstaan van stedelijke gemeenschappen
Actieve werkvormen
Lestip 1: Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet
Laat leerlingen (in groepen) een keuze maken uit alle clips. Ze verdiepen zich met de clip en andere bronnen in het onderwerp van hun keuze. Daarna presenteren ze op een levendige manier wat ze erover leerden. Bijvoorbeeld door een sterke, compacte uitleg bij een still uit de clip of door het onderwerp uit te beelden en te spelen. De presentaties duren slechts 2-3 minuten.
Thiemo ondersteunt docenten in hun dagelijkse les.