Hier in de bodem
artikel

Hier in de bodem

143
  • Delen
  • deel via Microsoft
    Teams

Leerdoelen

  • Je beschrijft hoe de jagers-verzamelaars leefden

  • Je legt uit dat het ontbreken van schriftelijke bronnen in de prehistorie van belang is voor onze kennis van deze tijd

De werkvorm

Maak groepen en laat de leerlingen op zoek gaan naar bijzondere bodemvondsten uit de tijd van jagers-verzamelaars in hun eigen omgeving. Ze kunnen gebruik maken van de websites van musea en historische en archeologische verenigingen. Geef de leerlingen de opdracht om te zoeken naar de meest bijzondere vondst die in hun omgeving is gedaan. Laat de leerlingen een (digitale) kaart maken met een afbeelding en antwoord geven op de vragen:

  1. Wat is het object?

  2. Waar is het object gevonden?

  3. Wat is de datering van het object?

  4. Wat leert het object ons over de jagers-verzamelaars?

leerdoelen

  • 1.1. De levenswijze van jagers en verzamelaars